Program Zielonej Żeglugi (GSP – Grønt Skipfartsprogram) powstał w Norwegii niespełna 10 lat temu. Obecnie rozwija kolejną, finalną fazę działania. Polska wspiera program uczestnictwem w projekcie ZEVInnovation – partnerstwa w wykorzystaniu najnowszych technologii w budowie statków zeroemisyjnych. CRIST, Grupa Technologiczna ASE i Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny wspierają nasze firmy w rozwinięciu partnerstwa z firmami z Norwegii.
15 września w Uniwersytecie Morskim w Gdyni odbyło się kolejne spotkanie Grupy Roboczej KIS 13 Technologie Morskie z przedstawicielkami Departamentu Innowacji i Polityki Przemysłowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT).
Projekt F.E.W. Baltic II to pierwsza morska farma wiatrowa firmy RWE u polskiego wybrzeża. „Prace są w toku, oddanie do użytku spodziewane jest pod koniec tej dekady” - zapowiada Grzegorz Chodkowski, wiceprezes Offshore Development Poland z RWE Renewables, który uczestniczył w konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej w Serocku.
Singapurska Agencja Nauki i Technologii Obrony (Defence Science and Technology Agency, DSTA) i szwedzki Saab będą wspólnie opracowywać, w ramach projektowania nowego, wielozadaniowego okrętu bojowego (Multi-Role Combat Vessel) dla Marynarki Wojennej Republiki Singapuru (Republic of Singapore Navy, RSN). Planowana jednostka ma być skokiem technologicznym w ramach automatyzacji i użycia jednostki jako platformy dla bezzałogowych pojazdów nawodnych i powietrznych.
Dotychczasowe osiągnięcia oraz perspektywy rozwoju na przyszły rok – o tym dyskutowali podczas branżowej konferencji członkowie Polskiego Forum Technologii Morskich – organizacji zrzeszającej przedsiębiorców reprezentujących sektor gospodarki morskiej. Okazją do kolejnego spotkania było także otwarcie nowej siedziby firmy Hydromech, której powstanie jest owocem kontaktów biznesowych nawiązanych w PFTM. Hydromech był współgospodarzem grudniowego spotkania Forum.
10 grudnia 1982 r. na spotkaniu w Montego Bay na Jamajce powstała „Konwencja o prawie morza” (ang. United Nations Convention on the Law of the Sea), która funkcjonuje pod znanym w środowisku ludzi morza skrótem UNCLOS. Była to umowa międzynarodowa, nad którą prace sfinalizowano podczas obrad III Konferencji Prawa Morza ONZ.
Hiszpańska organizacja branżowa The Spanish Wind Energy Association (AEE) przedstawiła białą księgę rozwoju przemysłu morskiej energetyki wiatrowej w kraju na Półwyspie Iberyjskim. Prognozowany potencjał sięga 17 GW do 2050 roku. Istotną rolę odegrają pływające technologie morskie. Hiszpanie spodziewają się wysokiego wskaźnika local content, sięgającego nawet 75 proc.
„Zmiany” – podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej Gdynia to słowo odmieniane było przez wszystkie przypadki. W porównaniu z poprzednim rokiem cała branża morska znalazła się w zupełnie nowej rzeczywistości i o tym, co stało się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale także o tym, co będzie musiało się stać w ciągu kolejnych kilkudziesięciu, dyskutowali uczestnicy konferencji.
Trwa rejestracja na 21. Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2022, podczas którego przedsiębiorcy, eksperci z sektora morskiego, samorządowcy, ekonomiści oraz przedstawiciele świata nauki omawiać będą wyzwania i szanse sektora gospodarki morskiej w nowym otoczeniu geopolitycznym.
Ruszyła rejestracja uczestników na Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2022, które odbędzie się 14 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Wielka akcja antynarkotykowa Guardia Civil. Zatrzymano sześć łodzi wyładowanych narkotykami
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych
W Świnoujściu odbędzie się 16. Baltic Business Forum pod hasłem „Współpraca dla odbudowy Ukrainy”
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
Na statku, który uderzył w most w Baltimore, wysadzono zalegające od tygodni elementy konstrukcji. Kontenerowiec jest wolny
„Budując morskie kolosy. Fotografie Tercjana Multaniaka”. Niezwykła wystawa pod pokładem statku-muzeum „Sołdek”